مقالات

بهترین رنگ کاشی سرامیک سرویس بهداشتی

انتخاب کاشی سرویس بهداشتی

در صورتی که قصد انتخاب رنگ و مدل برای کاشی دیوار و سرامیک کف سرویس های بهداشتی ساختمان خود دچار سردرگمی شده اید در ادامه این مقاله به انتخاب بهترین رنگ کاشی سرامیک سرویس بهداشتی می پردازیم. که به همت کارشناسان کاشی خانه نگارش شده است، همراه ما باشید تا بتوانیم شما را در انتخابتان کمک کنیم.

چنانچه قصد طراحی مدرن و لوکس سرویس های بهداشتی خود را دارید و بین گزینه های مختلف دچار سردرگمی و اختلاف نظر بین اعضای خانواده شده اید، اولین گام این است که یک طرحی کلی از فضای سرویس بهداشتی مد نظرتان ترسیم کرده، سپس لوازم مورد نیازتان را در لیستی یادداشت کرده و متناسب با رنگ و چیدمان آنها رنگ و مدل کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی خود را تعیین و انتخاب کنید.

بعد از انجام این گام، حال این سوال مهم پیش می آید:

 

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب و خرید کاشی و سرامیک

 

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی کدام است؟

حمام یکی از قسمت های ساختمان است که معمولا برای رهایی از خستگی های یک روز شلوغ و پر  کار و یا نظافت شخصی که نتیجه آن حصول یک آرامش درونی است، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین با توجه به روند افزایش آپارتمان نشینی و کوچک تر شدن منازل، معمولا کوچکترین فضای ممکن به حمام و سرویس های بهداشتی اختصاص پیدا می کند. بنابراین می بایست در انتخاب دکوراسیون آن ها با توجه به متریال موجود نظیر کاشی و سرامیک های متنوع، چوب، سنگ، کفپوش ها و … نهایت دقت را بعمل آورد تا فضایی دلنشین و آرامش بخش حاصل شود و محیطی جذاب رقم بخورد.

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید فضای سرویس های بهداشتی را بیش از حد شلوغ کنید چرا که هر چقدر این فضاها ساده تر و تنها وسایل مورد نیاز ضروری مورد استفاده قرار گیرند، فضا را بزرگتر جلوه نموده و کاربردی تر می شود.

دومین نکته انتخاب رنگ دیوارها و کفپوش هاست. از آنجایی که محیط سرویس های بهداشتی محیطی مداوم مرطوب بوده و مرتب در معرض سیکل خیس و خشک شدن قرار دارد بنابراین باید از دیوارپوش های نظیر رنگ روغنی، کاشی و سرامیک و یا سنگ استفاده کنید.

نکته مهم و کاربردی: توصیه می شود به جهت سهولت در نظافت سرویس های بهداشتی در صورتی که کاشی و سرامیک را برای پوشش دیوارها انتخاب کردید، برای بندکشی بین کاشی ها، به جای پودر سنگ و سیمان سفید، از پودر های آنتی باکتریال که مزایایی نظیر ضد قارچ، ضد کپک، ضد آب (واترپروف) و دارای رنگ بندی های مختلف هستند استفاده گردد تا نگرانی نظافت بین بندها نیز رفع شود.

 

انتخاب رنگ مناسب کاشی های دیوار سرویس های بهداشتی

  • رنگ سفید و روشن

  • بهترین رنگ کاشی سرامیک سرویس بهداشتی

در صورتی که از رنگ های روشن نظیر سفید استفاده کنید براحتی می توانید دکوراسیون حمام و توالت خود را  با هر نوع وسیله مورد نیازی ست کنید.

یکی دیگر از مزایای انتخاب رنگ روشن این است که فضای سرویس بهداشتی را وسیع تر و بازتر جلوه می دهد و تا حدودی مشکل کمبود فضا را در سرویس های بهداشتی با متراژ کم را جبران می کند.

یکی دیگر از مزایای رنگ روشن، نظافت راحتتر می باشد چرا که جرم و کثیفی را زودتر نمایان می کند و شما را در جهت رفع هر چه سریع تر آن ترغیب می کند.

  • رنگ آبی

استفاده از رنگ آبی که نماد دریا و رودخانه و نشاط و جهش و حرکت است نیز بسیار مناسب است. استفاده از خانواده رنگ های آبی نظیر سبز آبی روشن یا تیره فضا را دل بازتر و وسیع تر کرده و محیطی جذاب و صمیمی به ارمغان می آورد.

در صورتی که متراژ حمام و دستشویی شما کم است، کاشی خانه توصیه می کند از رنگ های روشن تر این خانواده رنگ استفاده کنید.

  • رنگ قهوه ای

در صورتی که متراژ حمام و دستشویی شما کم نبوده و فضای خوبی در اختیار دارید، رنگ قهوه ای گزینه مناسبی می تواند باشد چرا که از خانواده رنگ های گرم بوده و به شما حس امنیت و آرامش خاطر القا می کند.

در صورت انتخاب این رنگ، برای جذاب تر کردن دکوراسیون داخلی این فضاها، می توانید از شیرآلات با رنگ برنز و یا طلایی استفاده کنید.

نکته: در صورتی که متراژ سرویس بهداشتی شما کم است استفاده از رنگ های تیره نظیر قهوه ای توصیه نمی شود چرا که فضا را تاریک و ترسناک کرده و با هیچ نور اضافه ای قابلیت جبران ندارد.

  • رنگ سفید استخوانی

یکی از رایج ترین رنگ های مورد استفاده در سرویس های بهداشتی، رنگ سفید استخوانی است چرا که می توان براحتی با سایر وسایل و امکانات مورد نیاز تطبیق داد.

این رنگ علاوه بر تمیز جلوه دادن محیط، در اثر گذشت زمان محبوبیت، طراوت و زیبایی و جلوه خود را از دست نمی دهد و به قول معروف همیشه در بورس است و از مد نمی افتد و این گونه به نظر می رسد که حمام و دستشویی منزلتان را به تازگی نوسازی و بازسازی کرده اید.

  • طوسی روشن مات

یکی دیگر از رنگ هایی که اخیرا تمایل زیادی به آن نشان داده شده و طراحان کاشی و سرامیک نیز خیلی زیاد به آن پرداخته اند و در سبد محصولات اکثر کارخانه های کاشی و سرامیک می توان آن را پیدا کرد، رنگ های طوسی از جمله طوسی مات است.

این رنگ در اکثر خانه های با دکوراسیون کلاسیک و  مدرن به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب رنگ طوسی مات برای فضای حمام و دستشویی، فضا را دلباز و وسیع جلوه داده و محیطی دلچسب و جذاب فراهم می آورد. اگر خواهان فضای آرامتر هستید باید از رنگ طوسی روشن استفاده کنید چرا که بیان بصری آرامتری دارند ولی اگر خواهان بیان بصری قوی تری هستید بهتر است از رنگ طوسی تیره استفاده کنید.

در کنار استفاده از این رنگ استفاده از وسایل با رنگ های گلبهی کم رنگ و یا زرد جیغ یا کم رنگ فراموش نشود چرا که مکمل رنگ طوسی هستند و جلوه بصری خاصی به فضای شما می بخشد.

در کنار سایر نکات بالا استفاده از نورپردازی قوی و به کاربردن شیرآلات نقره ای فراموش نشود.

لازم به ذکر است جدیدترین طرح های کاشی سرویس بهداشتی با رنگ طوسی در کاشی خانه موجود و در دسترس شما عزیزان قرار دارد.

 

بیشتر بدانید: جدیدترین مدل های کاشی بین کابینتی آشپزخانه

 

  • رنگ مشکی براق

در صورتی که مشکل کمبود فضا در حمام و سرویس های بهداشتی خود ندارید انتخاب رنگ مشکی می تواند انتخاب دقیق و شایسته ای باشد. اما کمبود فضا نمی تواند مانع از استفاده شما از این رنگ باشد. از آنجایی که رنگ مشکی جذب نور بالایی دارد و انعکاس نور پایینی دارد بنابراین می بایست این رنگ را در کنار سایر رنگ های روشن استفاده کرد و با استفاده از آینه، شیشه و لوازم براق بازتاب نور را زیاد کنید و نور موجود را دوچندان کنید و دکوراسیون خود را براق تر طراحی کنید. دیوارهای سیاه بسیار پر زرق و برق هستند اما می طلبد که نور محیط را دوچندان کنید.

استفاده از کاشی های سوپروایت براق و یا کابینت با جنس هایگلاس براق و همچنین استفاده از شیرآلات برنجی و طلایی می تواند به جذابیت هرچه بیشتر این محیط کمک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *