مقالات

تفاوت سرامیک مات براق نانوپولیش سوپرپولیش

تفاوت سرامیک مات براق نانوپولیش و سوپرپولیش

تفاوت سرامیک مات براق نانوپولیش سوپرپولیش در چیست؟ در این مطلب قصد داریم اصطلاحات رایج نظیر پولیش، سوپرپولیش و نانو پولیش را که اخیرا در بازار کاشی و سرامیک رایج شده است را برای شما توضیح دهیم.

گروه بازرگانی سئوسرام بزرگترین مرکز پخش انواع سرامیک های مات، براق، سوپرپولیش و نانوپولیش در سطح کشور می باشد. با کارشناسان ما که شماره های تماس در انتهای این مقاله قرار دارد تماس حاصل نمائید و جدیدترین نوع این سرامیک ها و قیمت های آنها را بخواهید.

در این مقاله به صورت مختصر و مفید سرامیک های مات، سرامیک های براق و نسل جدید سرامیک ها که از جنس پرسلان هستند و به دو نوع سرامیک سوپرپولیش و نانوگلیز تقسیم می شوند اشاره می کنیم. 

پیشنهاد میکنیم در ابتدا مقاله تفاوت سرامیک خاک قرمز با خاک سفید و پرسلان (کلیک کنید) را که مربوط به بدنه اصلی سرامیک می شود را مطالعه بفرمائید و برگردید و به اطلاعات مفید در مورد روکش یا همان لعاب ظاهری سرامیک دست یابید.

 

یک نمونه پرسلان نانوپولیش

سرامیک مات چه نوع سرامیکی است؟

پاسخ: به سرامیک هایی گفته می شود که دارای سطحی غیر شفاف بوده و مقاومت بالایی در برابر خش و لک پذیری دارند. این نوع از سرامیک ها عموما برای تمامی محیط ها قابل استفاده می باشد. 

سرامیک های مات طرفداران خاص خود را دارد و آنها معتقدند جذابیت سرامیک مات نسبت به هر نوع سرامیک دیگر بیشتر است.

رفته رفته دارید با تفاوت سرامیک مات براق نانوپولیش سوپرپولیش آشنا می شوید.

 

از مزایای سرامیک های مات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت نصب در کف پذیرایی، اتاق ها، حمام و دستشویی و ورودی
  • لکه پذیری کمتر به نوعی که کمتر خاک و غبار می گیرد و گرد و غبار را پنهان می کند و نیاز به نظافت منظم ندارد
  • از لغزندگی جلوگیری می کند و لغزش روی آنها به مراتب کمتر از لعاب براق است.
  • ایجاد محیطی شیک و جذاب و طبیعی جلوه دادن محیط و حفظ اصالت متریال

فروشگاه اینترنتی کاشی و سرامیک سئوسرام

از معایب سرامیک با لعاب مات می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • هر چند قدرت پنهان کردن گرد و غبار و لک در سرامیک با لعاب مات نسبت به سرامیک با لعاب براق بیشتر است اما نظافت و پاک کردن کثیفی هم در این نوع سرامیک دشوارتر است.
  • در مقایسه با سرامیک براق فضا و محیط را به سبب انعکاس نور کمتر در این نوع سرامیک ها کوچکتر جلوه داده و بنابراین استفاده از این نوع سرامیک ها در محیط های بزرگتر مانند سالن های پذیرایی مناسب تر است.

تفاوت سرامیک براق و مات

سرامیک براق چه نوع سرامیکی است؟

پاسخ: همانطور که از نام این نوع سرامیک پیداست این سرامیک دارای سطحی شفاف و از جلوه و انعکاس نور بالایی برخوردار است.

اگر به دنبال محیطی شیک و درخشان هستید بهترین انتخاب سرامیک های براق هستند.

حال به قسمت مهم مقاله می پردازیم یعنی همان سوالاتی که در ذهن شماست 

سرامیک های براق به چند دسته شامل سرامیک براق معمولی، پولیش، سوپرپولیش و نانوپولیش تقسیم می شوند:

سرامیک های براق معمولی: به هر نوع سرامیک با لعاب براق معمولی سرامیک براق می گویند. در سطح این نوع سرامیک موج های خفیف مشاهده می کنید و انعکاس نور در آن نیمه شفاف است. بدنه اصلی این نوع سرامیک ها یا خاک قرمز است یا پرسلان خاک سفید.

تفاوت سرامیک براق و نانوپولیش

سرامیک پولیش و سوپر پولیش چه نوع سرامیکی است؟

سرامیک های با بدنه پرسلان پس از پخت در کوره با دمای بالاتر از 1200 درجه سانتی گراد دارای بافتی فشرده، کاملا متراکم و سطح زبری برخوردار است.

زبری برای زمانی که می خواهید از سرامیک برای فضای بیرونی استفاده کنید یک مزیت مهم محسوب می شود اما برای فضای داخلی و کاربری مسکونی اکثرا سرامیک های پولیش، سوپر پولیش و نانو پولیش را ترجیح می دهند چرا که از جلا و درخشش بالایی برخوردارند و جایگزین شایسته ای برای سنگ طبیعی می باشد.

در سرامیک های پولیش سطح پرسلان (خام و یا لعابدار) تا درجه ای بسیار ریز پرداخت می شود تا سرامیک به سطحی شفاف مشابه شیشه برسد.  این پروسه پرداخت و پولیش به توسط یک سری ماشین آلات که برس های متنوع بر روی آنها سوار است و پس از یک مرحله پس از تولید سرامیک صورت می پذیرد.

اصطلاح سوپرپولیش معرف سطح پرداخت شده و صیقلی و شیشه ای شده سرامیک را می گویند که از براقی و درخشندگی بالایی برخوردار است.

اما این فرایند پولیش کردن باعث ایجاد یک سری منافذ ریز بر روی سطح سرامیک می شود که برای رفع این موضوع باید از پوشش نانو استفاده کرد.

سرامیک نانوپولیش یا نانوگلیز چه نوع سرامیکی است؟

وجود منافذ بسیار ریز بر روی سطح پرسلان پس از پرداخت، باعث جذب شدن گرد و غبار و نفوذپذیری در برابر مایعات می شود. این نفوذ پذیری باعث می شود تا رفته رفته جلا و زیبایی سرامیک کاهش یابد.

راه حل رفع این مشکل استفاده از پوشش های نان می باشد. این پوشش ها باعث می شوند تا تمامی منافذ پر شده و در برابر نفوذ هر ماده ای مقاوم می شوند و ویژگی آب گریزی را نیز به سطح می دهد.

فرایند ایجاد این پوشش بر روی سرامیک دشوار و زمان بر بوده به نوعی که دو ماده طی ده مرحله بر روی سطح ایجاد می شود و مابین هر مرحله سرامیک در کوره مجددا چخته می شود. 

نکته مهم: لازم به ذکر است این پوشش نانو مادام العمر نمی باشد و به مرور زمان این خاصیت کاهش پیدا می کند.

از ویژگی های سرامیک های نانوپولیش می توان به دوام بالا در برابر نفوذ گرد و غبار و مایعات اشاره کرد و به سبب شفافیت بالای که دارند محیط را لوکس و درخشان جلوه می دهد و اما به سبب فرایند طولانی مدت تولید آنها باعث افزایش هزینه تولید و به مراتب قیمت بالای این محصولات می باشد.

پرسلان نانو پولیش

مزایا و معایب سرامیک های براق، نانوپولیش:

مزایا: نظافت راحت و آسان، پرنور نشان دادن فضا، بزرگ نشان دادن فضا

معایب: لک پذیری بالا، لغزنده بودن

 

 

لوگو بازرگانی کاشی و سرامیک سئوسرامشماره تماس کارشناسان فروش سئوسرام:

مدیریت فروش:

09138822264 مهندس محسن اسکندری

 09170393539 سرکار خانم کیانی

تلفن دفتر مرکزی

03134545191

صفحه اینستاگرام:

@SEO_CERAM

(بازرگانی سئوسرام مرکز تخصصی عرضه انواع کاشی و سرامیک در استان اصفهان)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *