مقالات

یافتن درجه کاشی و سرامیک روی کارتن + مشخصات فنی

هنگام خرید کاشی و سرامیک و قبل از تحویل گرفتن کالا توجه به مشخصات فنی شامل جذب آب و درجه کاشی و سرامیک روی کارتن امری واجب و ضروری است. چرا که می بایست اطلاعات فنی کاشی و سرامیک تحویلی را با فاکتور خود مقایسه کنید تا خریدی مطمان داشته باشید.

تشخیص و یافتن درجه کاشی از روی کارتن کاشی و سرامیک: هنگام خرید کاشی و سرامیک و قبل از تحویل گرفتن کالا توجه به مشخصات فنی شامل جذب آب و درجه کاشی و سرامیک روی کارتن امری واجب و ضروری است. چرا که می بایست اطلاعات فنی کاشی و سرامیک تحویلی را با فاکتور خود مقایسه کنید تا خریدی مطمان داشته باشید.

جهت دستیابی به اطلاعات بسیار مفید در مورد اطلاعات فنی درج شده بر روی کارتن کاشی و سرامیک و کاربرد هر کدام از آنها در ادامه مقاله همراه ما باشید.

همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان و خرید مطمان انواع کاشی و سرامیک با واحد فروش بازرگانی سئوسرام واقع در اصفهان با شماره 09138822264 تماس حاصل نمایید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و قیمت روز انواع کاشی و سرامیک همین الان روی تصویر زیر کلیک کن

اطلاعات درج شده بر روی کارتن به دو دسته تقسیم بندی می شوند که جداگانه هر کدام را توضیح می دهیم.

  • اطلاعات مربوط به ویژگی های فنی و ساختاری کاشی و سرامیک
  • اطلاعات مربوط به بسته بندی شامل تعداد در بسته، وزن و …

 

مشخصات فنی درج شده بر روی کارتن کاشی و سرامیک ها

درجه کاشی یا گرید (grade)

کلاس سایش  (Abrasion Resistance)

میزان اصطکاک یا لغزش (COF)

مقاومت در برابر سرما یا یخ زدگی

چند طرحی (Face)

گروه بندی جذب آب (water Absorbtion)

کلاس شیمیایی (chemical class)

کلاس لکه پذیری (Resistance to stain)

 

بیشتر بدانید: تفاوت سرامیک خاک قرمز با خاک سفید و پرسلان چیست؟

 

درجه کاشی  (grade)

پارامتر درجه کاشی و سرامیک یکی از مهمترین ویژگی های فنی می باشد چرا که مهمترین معیار تعیین کننده کیفیت کاشی و سرامیک می باشد. هر چقدر درجه کاشی یا سرامیک بالاتر باشد (منظور ما درجه 1 و 2 می باشد) کیفیت ظاهری و ساختاری آن نیز بالاتر استو قیمت بالاتری نیز دارد.

معمولا درجه کاشی یا سرامیک بر روی کارتن ها در کارخانه به صورت یک عدد (در درجه) یا حرف انگلیسی (در گرید) به صورت چاپ جوهرافشان در لبه های کناری کارتن چاپ می شود. (در ادامه روی عکس به شما نشان می دهیم).

پیشنهاد می کنیم مقاله ی انواع درجه بندی کاشی و سرامیک را مطالعه کنید تا اطلاعات جامعی در مورد کیفیت کاشی و سرامیک متناسب با درجه بندی بدست آورید.

 

کلاس سایش (Abrasion Resistance)

کلاس سایش کاشی و سرامیک نشان دهنده ی مقاومت لعاب در برابر سایش می باشد و این پارامتر برای سرامیک های با لعاب براق مهمتر است چرا که زودتر درخشندگی خود را از دست می دهد.

معمولا برای محیط های مسکونی کلاس سایش عدد 2 و برای اماکن تجاری کلاس سایش 4 توصیه می شود. کلاس سایش معمولا با عدد لاتین و یا یونانی بر روی کارتن درج می گردد.

 

اصطکاک یا لغزندگی کاشی و سرامیک (COF)

پارامتر اصطکاک یا لغزندگی کاشی و سرامیک میزان مقاومت سطح کاشی و سرامیک در برابر لغزندگی را نشان می دهد. هر چقدر این بالاتر باشد یعنی میزان لغزش کمتر و به عبارتی اصطکاک بالاتر می باشد.

مقاومت در برابر سرما

در صورتی که می خواهید سرامیک مورد نظر را در محیط های سرد و یخ بندان استفاده کنید حتما به این پارامتر توجه کنید. اگر کاشی و سرامیک را می خواهید در فضای داخل ساختمان استفاده کنید نیازی به توجه به این پارامتر ندارید چرا که هزینه این محصولات به مراتب بالاتر است.

چند طرحی و یا چند فیسی  (face)

اگر برای داخل ساختمان می‌خواهید که کاشی و سرامیک حالت سنگ طبیعی و دارای بازی رنگ باشند و کاملا به صورت یک شکل نباشد می‌توانید درجه چند رنگی بالاتری انتخاب کنید .با این کار شکل طبیعی بودن بیشتری به کار شما داده خواهد شد. که نام دیگر آن تعداد فیس (face) یا چند فیس بودن طرح می باشد.

 

بیشتر بدانید: تفاوت قیمت کاشی و سرامیک در اصفهان و یزد + لیست قیمت

 

گروه جذب آب (water Absorbtion)

پارامتر جذب آب بر اساس استاندارد ISO 10545-3 نشان دهنده میزان تخلخل کاشی و سرامیک می باشد و یکی از مهمترین ویژگی های کاشی و سرامیک محسوب می شود. به عبارتی هر چقدر میزان جذب آب پایین تر باشد تراکم کاشی یا سرامیک بالاتر بوده و آب کمتری جذب کرده و به مراتب مقاومت بالاتری در برابر یخ زدگی دارد.

بر همین اساس در کشور ایران تولید کنندگان از استاندارد شماره ISIR 25 تبعیت می کنند طوری که این استاندارد کاشی و سرامیک های تولیدی را بر اساس شاخصه ی جذب آب به 8 گروه مختلف بر اساس دو پارامتر میزان جذب آب و نوع فرم دهی (اکستروژن یا پرس خشک) همانند جدول زیر طبقه بندی می کند.

پارامتر جذب آب یکی از مهمترین پارامترهای ساختاری کاشی و سرامیک می باشد چرا که هم در عمر آنها تاثیر گذار است و هم به ما نشان می

این مولفه به چهار گروه تقسیم بندی می شود:

  • گروه اول:  جذب آب بیش از 10درصد است، این نوع کاشی برای استفاده در سرویس بهداشتی و حمام و مکان هایی که رطوبت دارد مناسب نیست.
  • گروه دوم: جذب آب بین 7 تا 10 درصد است و برای محیط های داخل و فضای خشک استفاده می شود.
  • گروه سوم: جذب آب بین 3 تا 6 درصد می باشد، این نوع کاشی برای مناطق مرطوب مناسب است.
  • گروه چهارم:  جذب آب کمتر از3 درصد است که شامل سرامیک های فول بادی و پرسلانی است این نوع کاشی برای مکان های بارطوبت بالا مثل استخر و سونا و فضای بیرون ساختمان مناسب است.

 

کلاس شیمیایی (chemical class)

کلاس شیمیایی میزان مقاومت سطح (لعاب) کاشی و سرامیک در برابر مواد شوینده و شیمیایی را نشان می دهد و با حروف لاتین نمایش داده می شود که هرچه کلاس شیمیایی بالاتر باشد درجه آن A است و به مراتب با کیفیت پایین تر درجه آن نیز پایین می آید. که هرچه مقاومت و کلاس شیمیایی پایین تر باشد تغییر رنگ و خرابی لعاب و لب پر شدن کاشی بیشتر است.

کلاس لکه گذاری (Resistance to stain)

این پارامتر بیانگر میزان مقاومت محصول در برابر لکه پذیری را نشان می دهد که کاشی های براق لکه پذیری کمتری نسبت به کاشی مات دارند که این مولفه را با اعداد نمایش می دهند از این رو هرچه لکه پذیری کمتر باشد درجه و کلاس آن بالاتر است.

 

اطلاعات مربوط به بسته بندی

علاوه بر اطلاعات فنی که بالا بدان ها اشاره شد، اطلاعات دیگری که مربوط به مشخصات محصول می باشد بر روی کارتن کاشی و سرامیک ها نقش می بندد.

بیشتر بدانید: بزرگترین مرکز فروش کاشی و سرامیک در اصفهان

  • محصول (date): بیانگر نام طرح محصول می باشد.
  • کد محصول (code): کد عددی محصول می باشد.
  • گروه تولیدی (group): گروه مقاومتی محصول می باشد.
  • ضخامت کاشی و سرامیک (thickness): ضخامت هر ورق از کاشی یا سرامیک می باشد.
  • تعداد در کارتن (quantity)
  • وزن هر کارتن (total dry weight)
  • مساحت تقریبی (approximate area)
  • طیف رنگ (shade): کدی عددی و یا ترکیب عدد و حروف انگلیسی که مشخص کننده کد رنگ می باشد و می بایست تا انتهای کاشی کاری این عدد را نزد خود نگه دارید تا اگر دچار کسری شدید برای تهیه ی مجدد محصول به مشکل بر نخورید.
  • نوع محصول (kind of production) (: بیانگر جنس محصول است.
  • مورد مصرف (type of use): نشان دهنده این است که محصول برای چه مکانی قابلیت نصب دارد.
  • اندازه اسمی (nominal size) (اندازه ای است که برای معرفی محصول بکار می رود
  • اندازه کاری (working size) : اندازه ای است که بوسیله تولید کننده مشخص می شود و باید پس از اعمال انحراف های مجاز با اندازه واقعی مطابقت داشته باشد و به سه دسته large , medium, small طبقه بندی می شود.

هنگام خرید کاشی و سرامیک و قبل از تحویل گرفتن کالا توجه به مشخصات فنی و درجه کاشی و سرامیک روی کارتن امری واجب و ضروری است. چرا که می بایست اطلاعات فنی کاشی و سرامیک تحویلی را با فاکتور خود مقایسه کنید تا خریدی مطمان داشته باشید.

 

 

هنگام خرید کاشی و سرامیک و قبل از تحویل گرفتن کالا توجه به مشخصات فنی و درجه کاشی و سرامیک روی کارتن امری واجب و ضروری است. چرا که می بایست اطلاعات فنی کاشی و سرامیک تحویلی را با فاکتور خود مقایسه کنید تا خریدی مطمان داشته باشید.

 

 

 

لوگو بازرگانی کاشی و سرامیک سئوسرام

شماره تماس کارشناسان فروش سئوسرام:

مدیریت فروش:

09138822264 مهندس محسن اسکندری

 09170393539 سرکار خانم کیانی

صفحه اینستاگرام:

@SEO_CERAM

(بازرگانی سئوسرام مرکز تخصصی عرضه انواع کاشی و سرامیک در استان اصفهان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *