مقالات

تفاوت سرامیک خاک قرمز با خاک سفید و پرسلان چیست؟

ممکن است هنگام خرید کاشی و سرامیک برای ساختمان خود به این موضوع برخورد کرده باشید که تفاوت سرامیک خاک قرمز با خاک سفید و پرسلان در چیست؟

تفاوت سرامیک خاک قرمز با خاک سفید و پرسلان در چیست؟

ممکن است هنگام خرید کاشی و سرامیک برای ساختمان خود به این موضوع برخورد کرده باشید که تفاوت سرامیک خاک قرمز با خاک سفید و پرسلان در چیست؟ و یا تفاوت سرامیک پرسلانی با سرامیک خاک قرمز در چیست؟

جهت دریافت مشاوره رایگان و قیمت روز انواع کاشی و سرامیک همین الان روی تصویر زیر کلیک کن

بازرگانی کاشی و سرامیک سئوسرام (صفحه اینستاگرام) مرجعی مطمان جهت خرید انواع کاشی و سرامیک مورد نیاز شما با هر بودجه ای می باشد. با کارشناسان این مرکز  (09138822264) تماس حاصل نمایید تا خریدی مطمان و مقرون به صرفه را تجربه کنید. در ادامه این مقاله با ما باشید تا تجربه خود را در اختیارتان قرار دهیم.

خرید فروش عمده کاشی و سرامیک ارزان در اصفهان

قبل از پرداختن به موضوع اصلی این مقاله، به اطلاع می رسانیم انواع سرامیک و کاشی های خاک سفید، خاک قرمز و پرسلانی با قیمت های درب کارخانه و متناسب با بودجه شما در مرکز تخصصی کاشی و سرامیک کاشی خانه به فروش می رسد.

برای اینکه تفاوت کاشی و سرامیک های خاک قرمز و خاک سفید یا پرسلانی را بدانید، باید با یک سری اصطلاحات رایج در صنف کاشی و سرامیک آشنا شود. این اصطلاحات شامل:

پس از تعریف و پرداختن به موارد بالا براحتی می توانید تفاوت آنها را به خوبی تشخیص دهید و سپس به شما کمک می کنیم تا بدانید هر کدام از این نوع کاشی یا سرامیک ها در چه محلی کاربرد دارند و می توان از آنها متناسب با نوع کاربری و نوع شرایط محیطی استفاده کرد.

مراحل تولید کاشی و سرامیک

تفاوت سرامیک خاک قرمز با خاک سفید

 

بیشتر بخوانید و بدانید: تفاوت سرامیک براق، مات و نانوپولیش در چیست؟

 

کاشی یا سرامیک خاک قرمز چیست؟

کاشی های خاک قرمز همانطور که از نام آنها مشخص است زمانی که به بدنه اصلی کاشی نگاه کنید متوجه می شوید که بدنه آن یا در اصطلاح بسکوئیت آن، رنگ متمایل به قرمز مشابه رنگ خاک رس دارد که این ناشی از نوع خاک و مواد استفاده شده در این نوع کاشی ها دارد.

این نوع کاشی ها جز اولین نوع کاشی ها بوده و از ابتدا تولید می شدند. کاشی ها نوعی از فرآورده های سرامیک هستند که از دانه های طرف و متبلور و متخلخل در دمای بالای  1000 درجه سانتی گراد تولید شده اند.

حال که با نوع کاشی های خاک قرمز یا بدنه قرمز آشنا شدید بهتر است تفاوت کاشی و سرامیک را بدانید.

 

بیشتر بخوانید: خرید کاشی و سرامیک ارزان قیمت

 

تفاوت کاشی با سرامیک خاک قرمز چیست؟

تقریبا همه کاشی و سرامیک ها از سه ماده اصلی اولیه تشکیل دهنده نظیر خاک رس، ماسه و فلدسپات ساخته می شوند. علاوه بر تفاوت کاشی های بدنه و سرامیک ها در سایز، تفاوت اصلی در ضخامت و نحوه تولید آن هاست.

به گونه ای که سرامیک ها دارای ضخامت بیشتری نسبت به کاشی ها داشته و بدنه اصلی یا بسکوئیت آن در مرحله پرس در فشار بالاتری نسبت به کاشی ها در دستگاه پرس فشرده می شوند.

به سبب ضخامت بالاتر و مقاومت فشاری بالاتر سرامیک ها نسبت به کاشی ها، از این محصولات در محل هایی که در معرض فشار و ضربه بیشتر هستند مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کاشی یا سرامیک پرسلان چیست؟

پرسلان چیست؟ پس از مراجعه به فروشگاه ها و نمایشگاه های عرضه کاشی و سرامیک، با محصولات متنوعی روبرو می شوید که در میان صحبت های مسئول فروش آن نمایشگاه با کلمات پرسلان به وفور برخورد می کنید.

پرسلان یکی از اعضای جدید خانواده سرامیک هاست که از خاک رس، فلدسپات، گرانیت و سیلیس در فشار و حرارت بسیار بالا تولید می‌شود.

پرسلان ها دارای رنگ بدنه سفید هستند و در قسمت پرس با فشار باسیار بالا و سپس در دمای بالای 1000 درجه تولید می شوند و در دو نوع لعابدار و پولیش روانه بازار می شوند.

پرسلان ها در برابر جذب آب بسیار مقاوم بوده و به عبارتی پرسلان واقعی باید جذب آب زیر نیم درصد داشته باشد. بنابراین متوجه می شویم پرسلان ها بیشتر برای محیط هایی که دارای بیشترین تردد هستند و هم چنین ممکن است در معرض یخ زدن های متوالی قرار گیرد، مورد استفاده قرار می گیرند.

تعداد کارخانه های کاشی و سرامیک ایران که پرسلان واقعی تولید می کنند کم بوده و اکثر آنها توانایی چنین محصولاتی ندارند.

برای اطلاع از اسامی کارخانه هایی که توانایی تولید پرسلان واقعی دارند، با کارشناسان کاشی خانه یا بازرگانی بزرگ سئوسرام تماس حاصل نمائید.

 

بیشتر بخوانید: قیمت واقعی کاشی و سرامیک را از کجا بفهمیم؟

 

کاشی یا سرامیک خاک سفید چیست؟

روند تولید کاشی یا سرامیک های خاک  سفید نیز مانند پرسلان بوده اما دارای تخلخل بیشتری بوده و جذب آب بیشتری  دارند و از مقاومت کمتری نسبت به پرسلان ها برخوردارند و بالطبع دارای قیمت پایین تر از پرسلان ها دارند.

از آنجایی که از لحاظ شکل ظاهری پرسلان ها و خاک سفیدها مشابه هم می باشند برخی فروشگاه داران از این موضوع سو استفاده کرده و سرامیک های خاک سفید را با قیمت بالا و قیمت پرسلان به فروش می رسانند.

جهت اطلاع از نحوه تشخیص پرسلان ها از خاک سفیدها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تا اینجای مقاله با کاشی و سرامیک و تفاوت آنها و همینطور پرسلان و تفاوت آن با سرامیک های خاک سفید آشنا شدید.

خرید فروش عمده کاشی و سرامیک ارزان در اصفهان

بازرگانی بزرگ سئوسرام از زیر مجموعه های مجموعه بزرگ کاشی خانه بوده و به سبب توزیع گسترده کاشی و سرامیک توسط این بازرگانی در بین فروشگاه های سراسر کشور، و تامین کاشی و سرامیک و محصولات مرتبط سایر پروژه های ملی و استان اصفهان، مرجع بسیار مناسبی برای خرید ارزان قیمت انواع کاشی و سرامیک در بین سایر رقبا و همکاران خود می باشد.

شما عزیزان هم اکنون می توانید درخواست خرید خود و یا نیاز به راهنمایی و دریافت مشاوره رایگان خود را از طریق نشانگر واتساپ در پایین گوشه سمت راست سایت و یا سایر راه های ارتباطی با کارشناسان ما در میان گذارید تا در سریعترین زمان ممکن از ساعت 8 صبح الی 24 شب غیر از ایام تعطیل رسمی، پاسخ خود را دریافت کنید.

علاوه بر مشتریان محترم از سراسر کشور، ساکنین استان اصفهان می توانند انواع کاشی و سرامیک را به صورت عمده و خرد با ارزانترین قیمت ها از درب کارخانه از طریق دفتر مرکزی بازرگانی سئوسرام واقع در شهر اصفهان خریداری نمایند.

بیشتر بدانید: بزرگترین مرکز فروش کاشی و سرامیک در اصفهان

 

فروشگاه اینترنتی کاشی و سرامیک سئوسرام

 

لوگو بازرگانی کاشی و سرامیک سئوسرامشماره تماس کارشناسان فروش کاشی خانه:

مدیریت فروش:

09138822264 مهندس محسن اسکندری

 09170393539 سرکار خانم کیانی

صفحه اینستاگرام:

@SEO_CERAM

(بازرگانی سئوسرام مرکز تخصصی عرضه انواع کاشی و سرامیک در استان اصفهان)

 

نوشته های مرتبط

3 فکر در مورد “ تفاوت سرامیک خاک قرمز با خاک سفید و پرسلان چیست؟

  1. ایرج شیبانی گفت:

    متقاضی خرید حدود 60 متر سرامیک پرسلان هستم لطفا راهنمای نمایید ..جهت کف و بدنه استخر

    1. مهندس محسن اسکندری گفت:

      با سلام با واحد فروش 09138822264 تماس حاصل نمایید با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *